Сторінки

суботу

«Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для нас…»

     Пропоную для перегляду загальний опис виконання універсального творчого проекту для учнів 5-8 класів під назвою "Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для всіх...".
     Звертаю увагу, що даний опис є узагальненим. Конкретні завдання будуть надані у поурочних розробках, які будуть доступні для перегляду під час виконання творчого проекту на відповідних сторінках кожного класу.

Універсальний творчий проект для учнів 5-8 класів "Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для нас..."

     Ранні іграшки Давнього Єгипту датовані серединою III тисячоліття до н. е. Це дерев'яні фігурки корів, тигрів, крокодилів. Багато дитячих іграшок археологи знайшли в Італії під час розкопок Помпеї, яка була засипана попелом унаслідок виверження вулкана Везувію 79 р. 
     Розквіт кустарного іграшкового промислу в Україні припадає на середину XIX ст. Найбільше виготовляли забавок на Наддніпрянщині, Поділлі, Прикарпатті. Серед іграшок Наддніпрянщини популярними були механічні забавки з руховими елементами - вирізані фігурки попарно з’єднаних планками ведмедів, ковалів, ткачів. 
     Давайте і ми поринемо в чарівний світ іграшок та виконаємо разом творчий проект під назвою «Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для нас…», який стане справжнім помічником для вас чи подарунком для друзів. 
     Мета нашого проекту: виготовити іграшку, використовуючи різні технології.
     Завдання нашого проекту: 
     - ознайомитись з історією розвитку іграшок; 
     - переглянути різноманітні джерела інформації та укласти свій особистий банк-даних виробів-аналогів; 
     - ознайомитись з техніками виготовлення іграшок в різних технологіях; 
     - удосконалювати навички роботи з різними конструкційними матеріалами; 
виявити практичним шляхом, який тип іграшки стане нашим улюбленим; допомогти своїм друзям виготовляти іграшки. 
     Результат нашого проекту: виготовлення іграшок, виконаних різними техніками з використанням різних технологій та створення електронної презентації «Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для нас…». 

Частина 1. Організаційно-підготовчий етап проекту «Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для нас…». 

     1. Нам необхідно визначити: 
     - призначення майбутнього виробу: це виріб, який можна використати для гри; іграшка може стати відмінним подарунком. 
     - вимоги до виробу: іграшка має бути функціональною, а саме – використовуватись для ігор; іграшка має бути міцною, щоб швидко не зношуватись; виріб має бути естетичним та оригінальним; виріб має бути економічним, тобто не потребувати багато коштів на його виготовлення (придбання матеріалів). 
     2. Нам необхідно провести міні-маркетингове дослідження. 
     Слід ознайомитися з уже існуючими подібними виробами та визначити, що вам найбільше в них подобається. Для цього нам потрібно сформувати банк даних виробів-аналогів, а потім обрати базову модель, яку потім ми будемо вдосконалювати за допомогою відомих нам методів проектування. 
     Для полегшення роботи ми можемо використати уже частково сформований банк-даних виробів-аналогів. Кожен учень може його доповнити своїми декількома варіантами іграшок, фото яких можна знайти у мережі Інтернет, або інших джерелах інформації (книгах, журналах, тощо). Для ознайомлення із примірними зразками виробів переходимо за цим посиланням – «Банк даних виробів-аналогів» (Увага! Посилання буде активним у відповідних поурочних публікаціях для кожного класу окремо тільки під час виконання творчого проекту). 
     Щоб оцінити вироби та обрати базову модель ми заповнимо порівняльну таблицю. Слід зазначити, що ми не маємо змоги доторкнутися до виробів та роздивитися всі їхні особливості. Ми орієнтуємося лише на зображення. Тому одні й ті самі конструкції можуть оцінюватися по-різному. Оцінка залежить від власного досвіду, уподобань, настрою та інших факторів. 
     Якщо виріб, на вашу думку, відповідає критерію, потрібно поставити знак «+», якщо ні - знак «». 
     Після заповнення та підрахунку робимо висновок: найбільше знаків «+» у зразка №__, який і стане моєю базовою моделлю

Частина 2 Конструкторський етап проекту «Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для нас…». 

     Використовуючи свої знання про кресленики, ескізи та об’ємні зображення, методи проектування, створіть свій власний варіант виробу. 
     Далі при потребі виконайте інші додаткові зображення виробу або виготовіть шаблони чи використайте уже наявні у вчителя. Для виконання цього завдання можна використати білі аркуші паперу (формат А4), креслярські інструменти та інше приладдя. 
     Для виготовлення іграшок нам потрібно проявити творчість, фантазію та уяву. Але перед тим, як почати виготовлення виробу, потрібно визначитись із матеріалами, інструментами та обладнанням, яке нам знадобиться у роботі. 
     Вам уже відомо про те, які існують конструкційні матеріали. Спробуйте пригадати цю інформацію та укладіть список тих з тих, які будуть підходити для нашого виробу найкраще, звернувши увагу на властивості кожного конструкційного матеріалу. 
     Після формування списку спробуй визначити приблизну кількість кожного матеріалу
     І, нарешті, запишіть список інструментів та обладнання, яке може нам знадобитись для виготовлення виробу. 

Частина 3. Технологічний етап проекту «Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для нас…». 

     Виконання цього етапу творчого проекту напряму залежить від технології. Вибір основних та додаткових технології ми будемо проводити разом на уроках. 
     Увага! Детальний опис технологій, з яких ми будемо обирати, буде доступний для перегляду на відповідних сторінках уроків для кожного класу окремо. Отож, після вибору та обговорення під час уроку там ви зможете почерпнути детальну інформацію про основні та додаткові технології
     Отже, ми обрали технології. А, значить, прийшов час для створення свого творчого шедевру. Оберіть із списку назву іграшки, тип якої ви обрали для виготовлення, та ознайомтесь з карткою-завданням, яка допоможе тобі у виготовленні виробу. Увага! Цей етап проекту буде доступний для перегляду на сторінці уроків для окремих класів.

Частина 4. Завершальний етап проекту «Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для нас…». 

     Давайте випробуємо спроектований виріб. Для цього візьмемо виріб та спробуємо ним побавитись. Цікаво? Якщо відповідь на запитання «так», то це означає, що наш виріб відповідає своєму функціоналу, який ми визначили ще на першому етапі проекту. 
     Давайте розрахуємо орієнтовну вартість виготовленого виробу. Слід визначити, скільки аналогічних іграшок можна виготовити з придбаних матеріалів, та розділити суму витрат на цю кількість виробів. Так ми обчислимо примірну вартість одного виробу. 
     Оцінювання виробу. 
     Вимоги до виробу, які ми сформулювати в організаційно-підготовчому етапі проекту, можна оформити у вигляді таблиці, а потім оцінити, чи відповідає їм виріб. 
     Нагадаємо вимоги: іграшка має бути функціональним; виріб має бути естетичним та оригінальним; виріб має бути економічним, тобто не потребувати багато коштів на його виготовлення (придбання матеріалів). 
     Отож, таблиця оцінювання
     Нам залишилося лише зробити висновки (наприклад, чи все вийшло, як було задумано; що можна змінити або зробити краще). 
     Запишіть висновок, розпочавши його словами «Я думаю, що мій виріб …». 
     І, останнє, нам потрібно перевірити, чи добре ми пам’ятаємо усі нові слова, які прозвучали в процесі виконання творчого проекту «Іграшка для мене, іграшка для тебе, іграшка для нас…» (кресленик, проект, міні-маркетингове дослідження, ескіз, конструкційні матеріали і так далі). Для цього дайте відповіді на запитання, перейшовши за посиланням – «Терміни». Увага! Цей етап проекту буде доступний на сторінках уроків для кожного класу окремо.
     А зараз настав найприємніший момент - дарування свого виробу
     Думаю, що, створені нами іграшки, будуть актуальними для багатьох ваших знайомих різного віку. 
     Також я впевнений у тому, що з такими, власноруч виготовленими особливими та унікальними іграшками, вам завжди буде чим зайнятись у вільний час. 

До зустрічі! Нові творчі проекти нас уже чекають.

     Додаткові матеріали для виконання творчого проекту з минулих років, які можуть стати в пригоді на окремих етапах:

     1. Матеріал по темі "Рухома іграшка".
     2. Матеріал по темі "М'яка пласка іграшка".
     3. Матеріал по темі "Іграшкові меблі"
     4. Матеріал по темі "Макети транспортних засобів"
     5. Матеріал по темі "Пазли"
     6. Матеріал по темі "Статична іграшка"
1

Немає коментарів:

Дописати коментар