Сторінки

пʼятниця

Проект "Ключниця" 7 клас

Проект «Ключниця»

Технологія основна: «Технологія ручної обробки деревини»

Організаційно-підготовчий етап виконання проекту

     1. Спираючись на власні знання та опитування друзів і знайомих, досліди необхідність в твоєму виробі . Дайте відповіді на запитання та запишіть їх у зошит
Чому саме цей проект обрали?
Для кого або для чого я буду виконувати цей проект?
Яким буде мій виріб? (сформулюй декілька вимог до майбутнього виробу)
     2. Спробуй намалювати у зошиті свій майбутній виріб з допомогою методів проектування, з якими ти ознайомився у минулі роки (фантазування, біоніки) та на попередньому етапі вивчення тем (метод фокальних об’єктів – фокусуємо увагу та використовуємо властивості різних об’єктів). Повторити матеріал про ці методи ти можеш на сторінці "7 клас".
     3. Використовуючи різноманітні джерела інформації, знайди декілька малюнків, на яких зображені вироби, що подібні до твого.
     Увага! Якщо важко самостійно знайти інформацію, то можна скористатися загальним «Банком даних виробів-аналогів».
     4. Оглянь уважно свій банк даних та дай у зошиті відповіді на запитання:
Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим для виготовлення?
Який із виробів, на твою думку, є найлегшим для виготовлення?
Які характерні ознаки, поширені в регіоні твого проживання, властиві обраним технологіям для виготовлення та оздоблення виробу?
     5. Зроби висновок та запишіть його у зошит:
Варіант № _____________ є найкращим тому, що ______________
За який час ти зможеш виготовити виріб?

Конструкторський етап виконання проекту

     1. Подумайте та дайте в зошиті відповіді на запитання:
Яка конструкція найбільше відповідає вимогам до твого проекту?
Яка технологія найбільше підходить для виготовлення виробу?
Чому обрана технологія виконання найбільше відповідає твоєму задуму та твоїм можливостям?
Що ти плануєш змінити в обраному варіанті виробу?
     2. Додаткове завдання: використовуючи інформацію про створення креслеників та ескізів деталей на сторінці «7 клас» виконай наступні завдання:



     3. Виконай необхідні для майбутнього роботи малюнки, схеми, викрійки, варіанти оздоблення, шаблони.
Увага! Для цього використай папір у клітинку, міліметровий папір, картон.
     4. Повтори на сторінці «7 клас» інформацію про конструкційні матеріали. Дай відповідь на запитання та заповни у зошиті таблицю:
Як властивості конструкційних матеріалів впливатимуть на технологію обробки деталей?
     5. Визнач, які інструменти та пристосування потрібні тобі для роботи. Заповни у зошиті таблицю.
     6. Повтори інформацію про моделі на сторінці «7 клас»
     7. Ознайомся з інформацією:
   Пристрої, призначені для збільшення сили чи зміни її напрямку, дістали назву механізмів.
    Залежно від виду з'єднань та способу передачі руху механізми поділяють на прості та складні. До простих належать: важіль, вісь, похила площина, клин та інші. Механізми, що складаються з двox або більше простих механізмів, з’єднаних між собою, називають складними механізмами.
    Залежно від виконуваної роботи машини поділяють на енергетичні і робочі.
    Енергетичні машини перетворюють енергію води, вітру, тепла в електричну (електростанції) або електричну енергію в механічну (електродвигуни).
    Робочі машини змінюють форму, властивості та положення предметів, обробляють інформацію. Залежно від призначення робочі машини поділяють на такі групи: транспортні, транспортуючі, технологічні, інформаційні.
    Транспортні - перевозять вантаж і при цьому самі переміщуються.
    Транспортуючі - переміщують вантажі своїми робочими органами, залишаючись при цьому на місці (конвеєри, підйомні крани, підйомники, навантажувачі тощо).
    Технологічні - пристрої, що змінюють форму та розміри матеріалу для виготовлення певних виробів.
    Енергетичні - призначені для перетворення енергії. Вони поділяються на електричні та інформаційні.
    Машина має три основні частини: робочий орган, двигун і передавальний механізм. Робочий орган - головна частина машини. Від нього залежить, що і як машина може виконувати. Двигун - джерело руху. Найчастіше це електродвигуни. Передавальний механізм призначений для передавання руху від двигуна до робочого органа.
    Усі механізми складаються з деталей. Деталі поділяються на кілька видів. Кріпильні (гвинти, гайки, болти тощо) призначені для з'єднання частин механізму. Вали застосовують для передавання руху закріпленим на них деталям (шківам, зубчастим колесам, зірочкам тощо). Осі виконують функції підтримання деталей, що обертаються на них. Опори (підшипники) - це деталі, призначені для підтримування валів.
    Деталі механізмів, що передають рух, називаються ведучими, а деталі, які сприймають цей рух, - веденими.
    У різноманітних механізмах широко використовується обертальний рух. Цей рух можна передавати з ведучої деталі на ведену за допомогою з'єднань, які називаються передачами.
    Розрізняють передачі тертям (пасові, фрикційні), передачі із зачепленням (зубчасті, черв'ячні, ланцюгові, гвинтові) та інші.
    Складові механізму, їх зв'язок, у тому числі й механізм передачі руху, можна показати за допомогою умовних позначень на кінематичних схемах. Кінематична схема - це графічний документ, на якому за допомогою умовних позначень деталей показано послідовність передачі руху від двигуна через передавальний механізм до робочого органу машини та їх взаємозв'язок.

Технологічний етап виконання проекту

     1. Заповни таблицю, в якій покажи послідовність виготовлення виробу
     2. Ознайомся з інформацією:
Робоче місце - це ділянка майстерні з необхідним обладнанням, інструментами та матеріалами, на якій виконуються практичні роботи. Робоча зона - це простір, у межах якого можна дістати потрібний інструмент або матеріал.
     3. Увага! Під час виконання технологічних операцій обов’язково дотримуйся правил безпечної роботи. Запиши у зошит 4-5 правил безпечної праці, які потрібно виконувати під час виготовлення виробу.
     4. Ознайомся з інформацією:
   Заготовка — частина матеріалу, достатня за розмірами та підготовлена для виготовлення з неї деталі або виробу (наприклад, відрізки фанери чи ДВП потрібного розміру).
   Розмічанням називають нанесення контурних ліній майбутньої деталі на заготовку.
     5. Виконай технологічні операції з виготовлення виробу згідно складеного плану.

Заключний етап виконання проект

     1. Дайте відповіді на запитання та запишіть їх у зошит:
Чи отримав ти виріб, який запланував?
Щоб ти змінив у виробі, якби виготовляв його ще раз?
Що для тебе виявилось найскладнішим у виконанні проекту?
     2. Підрахуй орієнтовну вартість витрачених матеріалів.
     3. Дай у зошиті відповідь на запитання:
Як можна реалізувати спроектований та виготовлений виріб?
     4. Проаналізуй результати проектування та презентуй свій виріб (склади самостійно орієнтовний план захисту)
1

Немає коментарів:

Дописати коментар