Сторінки

неділя

Теоретичний матеріал. 9 клас.

     Пропоную дев'ятикласникам повторити та ознайомитись з інформацією, яка стане в пригоді при виконанні творчих проектів у поточному навчальному році. 
 

Давайте будемо здорові! 

     Давайте повторимо інформацію про те, як зберегти своє здоров’я і не нашкодити здоров’ю однокласників. Прочитайте інформацію про основні правила внутрішнього розпорядку шкільної майстерні, загальні правила виробничої гігієни та загальні правила безпечної праці під час виконання практичних робіт, перейшовши за посиланням – «Давайте поводити себе правильно».

Неймовірний світ проектів. 

     Розробка творчого проекту включає в себе певні етапи. Пригадайте інформацію про проектну діяльність та її основні складові частини, перейшовши за наступними посиланнями – «Проект та його основні етапи» а також тут - «Міні-маркетингове дослідження». 
     Нагадую, що вироби, подібні за призначенням до того, який ми будемо виготовляти, називаються моделями-аналогами. Саме ж слово «аналог» походить з грецької мови й означає подібний. З моделей-аналогів ми формуємо банк-даних творчих ідей (фото чи малюнки виробів), на основі яких виберемо базову модель, яка надалі стає основою для розробки власного майбутнього виробу. Детальніше про моделі-аналоги читаємо тут – «Моделі-аналоги». 
     Де можна знайти інформацію про наш майбутній виріб та світлини моделей-аналогів. Джерел інформації є дуже багато. Але головне – вміти ними правильно користуватись. Інформацію про цей етап проектування читаємо за цим посиланням – «Джерела та пошук інформації».
     Створюючи нові вироби, ми будемо користуватись різноманітними методами проектування. Повторіть інформацію про методи проектування, які ми застосовували в 5-8 класах, перейшовши за наступними посиланнями – «Метод фантазування», «Метод біоформ», «Метод фокальних об’єктів» та «Метод комбінаторики».
     А зараз вас чекає нова цікава інформацію про науку, яку використовують в цілому світі для створення нових оригінальних і корисних речей. Детальніше про неї дізнаємось за посиланням – «Біоніка». (30д_9кл_біоніка) 
     Під час виконання конструкційного етапу проекту нам потрібно визначити, а скільки ж матеріалу потрібно для виготовлення нашого виробу. Як це зробити? Інформацію дізнаємось за цим посиланням – «Орієнтовна вартість матеріалів». 
     На останньому – заключному етапі проекту нам потрібно оцінити свій виріб. Про те, як провести самостійно таке оцінювання читаємо, перейшовши за посиланням – «Самооцінювання виробу».
     А тепер уся важлива інформацію щодо процесу виконання творчого проекту в одному документі, з яким можна ознайомитись за цим посиланням – «Пам’ятка для учня».

Графічні зображення.

    В процесі роботи ми використовуємо та створюємо свої власні кресленики, ескізи, об’ємні зображення, просто малюючи виріб чи створюючи його проекції. При цьому нам необхідно дотримуватись певних правил і знати міжнародну «мову креслення». Повторити інформацію про ці важливі для проектування поняття можна, перейшовши за цими посиланнями - «Графічні зображення», «Виконання креслеників та ескізів», «Графічні зображення на дві площини проекцій» та «Проеціювання на три площини проекцій».

Конструкційні матеріали.

     Для виготовлення кожного виробу обирають конструкційні матеріали, зважаючи на їх властивості. Повторюємо інформацію минулих років, перейшовши за посиланнями - «Види конструкційних матеріалів» та «Властивості конструкційних матеріалів».
     Нагадую, що в сучасному світі технології виготовлення конструкційних матеріалів постійно удосконалюються, але поряд з тим зростає і небезпека для нашого здоров’я. Про можливий негативний вплив матеріалів хімічного походження на наше здоров’я читаємо за цим посиланням - «Матеріали хімічного походження».

Технологічні операції.

     Процес виготовлення виробу можна поділити на певні етапи, які ми будемо називати виконанням технологічних операцій
     Виготовлення виробу розпочинають з розмічання, про яке дізнаємось детальніше, перейшовши за посиланням – «Технологічна операція розмічання».
     Після того, як ми виготовили деталі виробу, нам необхідно їх з’єднати між собою. Про цей процес ви дізнаєтесь, перейшовши за посиланням – «Технологічна операція з’єднання». Також часто ми використовуємо у своїй роботі термоклей. Про те, як правильно ним користуватись, дізнаємось, перейшовши за посиланням «Використання термоклею».
     Одним із завершальних і надважливих етапів у виготовленні виробу є технологічна операція оздоблення. У навколишньому світі поняття оздоблення дуже тісно пов’язане із декоративно-прикладним (ужитковим) мистецтвом. Про нього ви дізнаєтесь, скориставшись наступним посиланням – «Декоративно-прикладне (ужиткове) мистецтво». 

Інструменти, обладнання, пристосування, техніка.

     Хоча ми й працюємо в школі в основному з допомогою ручних інструментів. Але розвиток техніки в сучасному світі йде постійно. Виникають нові електрифіковані інструменти та удосконалюються ті, що уже існують. А деякі технологічні операції стають повністю автоматизованими. Детальніше про це дізнаємось за цим посиланням – «Автоматизація, комп’ютеризація та роботизація сучасного життя».

Як себе самостійно оцінити? Готуємось до дорослого життя!

     В сучасному світі кожен повинен навчитись проводити самооцінку своєї роботи. Як визначити самостійно чи вдало ви працювали? Як перевірити свої знання без контролю з боку вчителя? Організувати процес самооцінювання проектної діяльності в 9-у класі вам допоможе пам’ятка, з якою ви можете ознайомитись за цим посиланням – «Самоаналіз і самооцінювання якості виконання виробу».
     Надіюсь, що заняття з трудового навчання, які ви відвідували в 5-9 класах, допоможуть вам в майбутньому обрати свою професію. Детальніше про цей важливий для кожної людини етап життя дізнаємось за цим посиланням – «Як спроектувати майбутню професійну діяльність». 
     В наші дні для полегшення вибору майбутньої професії є створено досить багато спеціалізованих тестів. З деякими з них ви можете ознайомитись, перейшовши за цим посиланням – «Обираємо майбутню професію». 

А зараз переходимо до проектів, які ми обрали для виконання в поточному навчальному році. 

2020-2021 навчальний рік

  "Творчі проекти"

 

Немає коментарів:

Дописати коментар